AZ ESKÜVŐSZERVEZÉS KULISSZATITKAI A BARABÁS ÉTTEREMBEN

Önnek mi jut eszébe először arról a szóról, hogy esküvőszervezés? Bármi is legyen a válasz, biztosan mindenki egyet ért abban, hogy ez egyáltalán nem könnyű feladat. Aki átesett már ilyesmin, az tudja tapasztalatból, akinél pedig nem aktuális az esküvő témája, az is láthatta számtalan filmben az ezzel járó felfordulást. A Barabás Étterem által rendezett esküvői nyílt nap azoknak próbált segítséget nyújtani, akik a közeljövőben kelnek egybe párjukkal.

És hogy miből is áll egy étterem esküvői nyílt napja? Debrecenben talán egy kicsit még szokatlan, de Budapesten bizonyos éttermeknél bevett szokás, hogy évente kétszer ilyen eseményt szervezzenek. A cél az, hogy bemutassák az aktuális trendeket, lehetőséget nyújtsanak az érdeklődőknek, hogy éttermi környezetben nézzék meg a dekoráció lehetséges variációit, és hogy találkozzanak nem csak a díszítésért felelős szervezőkkel, hanem fotóssal, videóssal, sminkessel, zenekarral, tehát mindenkivel, aki az esküvő napját még szebbé teheti.

 

Kiváló alkalom ez az étterem környezetének, ajánlatának megismerésére, és az ötletgyűjtésre is, hiszen itt a dekoráció szakemberei szabadon engedhetik fantáziájukat. A Barabásban öt csodásan megterített asztal – hozzájuk illő tortával – várta az érdeklődőket, ízelítőt kaphattak az étterem által készített desszertekből, fotós és videós prezentálta korábbi munkáit, sminkes, fodrász, lufikészítő és esküvői zenekar is jelen volt. Ebből a felsorolásból is látszik, hogy mennyi összetevője van egy sikeres lakodalomnak… A Barabás Étterem igyekszik ehhez minden segítséget megadni, ezért azok is bátran forduljanak hozzájuk, akik esetleg lemaradtak a nyílt napról. A termek befogadóképességének határain belül egyaránt fogadnak nagy létszámú rendezvényt és kis létszámú, szűk családi körben megrendezett esküvőt is.

 

 

Az esküvői napon Stelkovics Évát kérdeztük, aki a Steva Dekoráció által a feldíszített asztalokért volt felelős, valamint a program javaslója is egyben.

 

Debreceni Éttermek: Mivel foglalkozol pontosan? Mivel foglalkozik a Steva Dekoráció?

Stelkovics Éva: Sok mindennel foglalkozunk, szinte mindennel, ami az esküvőszervezéshez kapcsolódhat:  egyedi készítésű esküvői papírtermékek készítésével (meghívó, ültetőkártya, stb.), egyedi készítésű kiegészítőkkel (vendégkönyv, gyűrűpárna, stb.), apróságok (mint pl. a sziromszóró tölcsér), és természetesen rendezvénydekorációval. A cég létrehozásával az volt a cél, hogy az esküvő megszervezése egy kézben legyen az első perctől kezdve, egységes dizájnnal egészen az esemény végéig. Persze ez nem mindig jön össze, sokszor nem mi vagyunk a kizárólagos szervezők.

 

 

D.É.: Ez nehezíti a dolgokat? Bizonyára bonyolultabb úgy megszervezni egy ilyen eseményt, hogy nem láttok át minden munkafázist.

S.É.: Valóban nem egyszerű összehangolni a dolgokat. Ilyen esetben mindig egyeztetünk a dekorossal, virágossal akivel együtt kell működni. Előfordul, hogy a dekorációt mi csináljuk, de a virágot nem tőlünk rendelik. Sajnos már nem egyszer fordult elő, hogy az általunk elkészített textildekoráció vitte el az esküvő hangulatát, mert a virág annyira csapnivaló volt. Még a menyasszonynak is az volt az első mondata, hogy ő ugyan nem akarta eldobni a csokrát, de azt, ami a kezében van, biztosan el fogja, annyira pocsék. A párok gyakran sokallják azt az összeget, amelyet a virágdekorációért elkérünk. Ehhez azonban az is hozzátartozik, hogy a mi csokrainkba valóban virágok kerülnek, nem pedig zöldekkel tömítjük el az egész csokrot vagy asztaldíszeket. Azt gondolom, ár-érték arányban reális árakkal dolgozunk, innentől pedig mindenki el tudja dönteni, hogy ez számára vállalható-e vagy sem. A minőség a legfontosabb, és az, hogy a dekoráció ne sablonos legyen, hanem ötletes és kreatív.

 

D.É.: Hogyan zajlik ez pontosan? Mi történik, mikor először felkeres titeket egy pár?

S.É.: Általában az első találkozáskor mindenre kitérünk. Szükséges-e általunk készített meghívó,van-e már elképzelésük textil és virág terén, és így tovább. Van, akinek csak színre van elképzelése, vagy virágtípusra, de van, akinek olyan konkrét tervei vannak, hogy eleve egy nagy köteg újsággal érkezik, amiből már kigyűjtötte a lehetséges ötleteket. Ezek a beszélgetések általában legalább két óra hosszúak szoktak lenni.

 

D.É.: Van olyan, hogy valaki teljesen ötlet nélkül érkezik?

S.É.: Igen, és ez talán egy kicsit könnyebb. A legtöbb esetben úgy érződik, mintha a dekoráció félbe lenne hagyva. Nem engedik, hogy minden részletbe belemenjünk, kreatívkodjunk. Szerintem sokszor félnek attól a párok, hogy ebből valami nagyon drága dolog fog kisülni. Pedig ez nem feltétlenül igaz. Nem attól lesz egy dekoráció jó, mert drága, hanem attól, hogy ötletes. A párokkal az első beszélgetés során a helyszínt is megbeszéljük. Ha olyanról van szó, amit még nem ismerünk, akkor mindenképp felvesszük velük a kapcsolatot. Volt már úgy, hogy fényképeket kaptunk a helyszínről, általában ennyi is elég. De nagy segítség, ha előre látjuk, hogy mit kell dekorálni és mennyit. Ezek után összeállítunk egy árajánlatot, amihez utána tartjuk is magunkat. Rendkívül kellemetlen lenne ezt utólag megvariálni. Igazából csak egyszer volt rá példa, 2 évvel ezelőtt, amikor az izlandi vulkán kitörése miatt a repülőgépek nem közlekedhettek, és ezért nem érkeztek meg időben az orchideák. Máshonnan kellett hozatni, drágábban, és ezt a különbözetet nem tudtuk bevállalni. Nem óriási összegekről van szó, csak néhány ezer forintos különbségekről, de akkor is nagyon is kellemetlen.

 

D.É.: Külföldről kell virágot rendelni?

S.É.: Igen, sajnos minden külföldről jön. Nem nagyon látok bele ebbe a piacba, de úgy tudom, külföldön sokkal olcsóbban termelik meg a virágokat, annyira, hogy még szállítási költséggel együtt is jobban megéri. Arról nem is beszélve, hogy hazánkban sok olyan virág van, amit nem is termelünk. Ehhez képest külföldről bármi beszerezhető, bármilyen időszakban. Akár szeptemberben is vásárolhatok tulipánt Hollandiából.

 

D.É.: A dekorációk, amiket a mai bemutatóra magaddal hoztál, korábban már szerepeltek?

S.É.: Nem, kifejezetten ide készültek.

 

D.É.: Van két egyforma dekoráció?

S.É.: Van olyan, hogy nagyon hasonlót kérnek. A portfóliónkban szereplő anyagból gyakran választanak összeállításokat. Ha egyik sem felel meg, akkor közösen elkezdünk kiötölni valamit. Igyekszem mindig mindenhova mást vinni. Minden pár más, mindenhová valamilyen más ötlettel kell előrukkolni.

 

 

D.É.: Mi jellemző a párokra? Inkább a hagyományos dolgokhoz ragaszkodnak, vagy mernek újítani?

S.É.: Nem sok „kísérletező” van. A többség megáll ott, hogy székszoknya, főasztal háttér, és asztali dekoráció. Pedig ennél sokkal több lehetőség van benne.

 

D.É.: Nincs lehetőséged a maximumot adni?

S.É.: Igen, lekorlátozza az embert. Épp ezért szeretem az ilyen bemutatókat, ahol csinálunk egy asztalt, egy stílust, egy színt. Szerintem nagyon sokat számít, hogy így egy kicsit jobban látják, mennyi lehetőség rejlik ebben. Azt hiszem, a párok sokszor azért húzodzkodnak, mert félnek attól, hogy a végeredmény túl drága lesz. Ezért inkább megelégszenek egy szál virággal az asztalon.

 

D.É.: Mik az aktuális trendek? Milyen szempontok alapján állítottad össze az asztalokat?

S.É.: A Pantone minden évben közzé teszi az évi színtrendeket. Az idei paletta tíz színe közül ötöt választottunk ki, ami illik a Barabás Étterem hangulatához valamilyen módon.

 

(2012-04-13)

(janetonic)


BEJELENTKEZÉS

E-mail cím
Jelszó
  Emlékezz rám!
Házhozszállító éttermek:
© 2011 debreceniettermek.hu
Real Time Analytics